Connect with us

វប្បធម៌ ជំនឿ

អ្នកគ្រូ ច័ន្ទ ស្រីលក្ខណ៍ ពីនាដការបាំក្បាច់បុរាណ មកសម្ដែងល្ខោននិយាយ

បានផុស

នៅ

មហាជនពិតជានៅចងចាំ នាដកា តួអង្គនាងនាគ ដែលបានរាំពត់ពេនរបាំក្បាច់បុរាណយ៉ាងល្វតល្វន់នៅលើអាកាស ចុះមកសំពៅព្រះថោង យ៉ាងស្វាហាប់ ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍បើកការប្រកួតកីឡាអាស៊ីអាគ្នេយ៍ ហៅកាត់ ស៊ីហ្គេម លើកទី៣២ ឆ្នាំ២០២៣ ដែលប្រទេសកម្ពុជា ជាម្ចាស់ផ្ទះលើកទី១ បន្ទាប់ពីរង់ចាំអស់រយៈពេល ៦៤ឆ្នាំ។ ឥឡូវ នាដកា រូបនេះ កំពុងត្រៀម បង្ហាញខ្លួនក្នុងផ្ទាំងទស្សនីភាពថ្មី ក្នុងទម្រង់សិល្បៈល្ខោននិយាយ ៣ថ្ងៃ ចាប់ពីល្ងាច ថ្ងៃសុក្រ ទី១៩ ខែកក្កដានេះ។

សូមចុច Subscribe Channel Telegram កម្ពុជាថ្មី ដើម្បីទទួលបានព័ត៌មានថ្មីៗទាន់ចិត្ត

អ្នកស្រី ច័ន្ទ ស្រីលក្ខណ៍ គ្រូបង្ហាត់របាំបុរាណ សាលាមធ្យមវិចិត្រសិល្បៈ និងជា ជាតួអង្គ ឃុននារី ក្នុងល្ខោននិយាយ រឿង កុលាបប៉ៃលិន បានឱ្យ កម្ពុជាថ្មី ដឹងថា ឯកទេសរបស់អ្នកស្រី គឺ របាំ និងល្ខោនក្បាច់បុរាណ ហើយអ្នកនាងក៏ធ្លាប់ចូលរួមសម្ដែងល្ខោនយីកេ ផងដែរ ដែលមានលក្ខណៈខុសគ្នាពីជំនាញឯកទេស។ ប៉ុន្តែសម្រាប់ សិល្បៈល្ខោននិយាយ គឺកាន់តែខុសថែមឆ្ងាយ ដែលទាមទារឱ្យអ្នកស្រី ហ្វឹកហាត់ច្រើនបន្ថែម លើជំនាញមូលដ្ឋានគ្រឹះ។

អ្នកស្រី ច័ន្ទ ស្រីលក្ខណ៍ បានឱ្យដឹងថា៖ “ទម្រង់ពីរបាំបុរាណមកយីកេ ហើយឥឡូវមកល្ខោននិយាយទៀត គឺមានការលំបាក ហើយខុសគ្នាឆ្ងាយហ្មងបង! ពីមួយទម្រង់ទៅមួយទម្រង់សុទ្ធតែមានការលំបាកទាំងអស់ ប៉ុន្តែគ្រាន់តែទម្រង់ក្បាច់បុរាណជាគ្រឹះដើមរបស់ខ្ញុំ អ៊ីចឹងដល់ពេលមកដល់ទម្រង់ល្ខោននិយាយគឺខុសគ្នាដាច់ ព្រោះរបាំក្បាច់បុរាណយើងគ្រាន់បញ្ចូលអារម្មណ៍តាមចង្វាក់ភ្លេង អត្ថន័យបទចម្រៀង និងបញ្ចូលក្បាច់ ប៉ុន្តែល្ខោននិយាយ គឺយើងបញ្ចូលអារម្មណ៍ទៅតាមសាច់រឿង តួអង្គ ហើយមួយទៀត ចាំបាច់បំផុត គឺតួអង្គត្រូវចាំប៉ារ៉ូល (ឃ្លាសន្ទនា) ដែលត្រូវព្យាយាមដើម្បីទន្ទេញប៉ារ៉ូល”។

អ្នកស្រី ច័ន្ទ ស្រីលក្ខណ៍ បានឱ្យដឹងបន្ថែមថា ពេលត្រូវបាន ក្រុមល្ខោននិយាយឥសីវ៉ូលេ ជ្រើសរើសអ្នកនាង ឱ្យសម្ដែងជាតួអង្គ ឃុននារី ក្នុងរឿង កុលាបប៉ៃលិន អ្នកនាងមានអារម្មណ៍ភ័យ និងបារម្ភខ្លាំងដែរ ព្រោះ តួ ឃុននារី មានចរិតឆ្មាស់ឆ្មើងឆ្មៃ ដែលខុសពីចរិតពិតរបស់អ្នកនាងផ្ទាល់។

អ្នកស្រី ច័ន្ទ ស្រីលក្ខណ៍ បានឱ្យដឹងបន្តថា៖ “ហើយមួយទៀត គឺចរិត តួ ឃុននារីនេះ គឺខុសពីចរិតតួក្នុងល្ខោននិយាយមុន គឺរឿង ផ្លែក្រៅដើម ដែលពេលខ្ញុំបានហាត់សម្ដែង គឺចរិតស្រួលលេង ប៉ុន្តែចរិតតួស្រីរឿង កុលាបប៉ៃលិន នេះ គឺពិបាកលេង ប៉ុន្តែខ្ញុំនៅតែព្យាយាម។ ឈុតដែលពិបាកសម្ដែង គឺឈុតញ៉ិកញ៉ក់ដាក់តួប្រុស ហើយឈុតស្នេហា ក៏ពិបាកសម្ដែងដែរ”។

តួអង្គ ឃុននារី រូបនេះ បានឱ្យដឹងថា ដោយសារ រឿង កុលាបប៉ៃលិន ជារឿងសម័យមុន ពោលគឺស្ថិតក្នុង សម័យអាណានិគមនិយមបារាំង ដូចនេះ អ្នកនាងត្រូវកាត់សំលៀកបំពាក ឱ្យស្របតាមសម័យកាល។ ថ្វីដ្បិតតែដឹងថា កិច្ចការនេះ មិនអាចនាំមកនូវចំណូលច្រើនដល់អ្នកស្រី ខណៈអ្នកដែលស្រីបានចំណាយពេលហាត់រៀនជាង ១០ឆ្នាំ ក្ដី ប៉ុន្តែ អ្នកស្រី នៅតែក្រាញននៀលមិនរាថយបោះបង់សិល្បៈកេរមរតកដូនតាឡើយ។

អ្នកស្រី ច័ន្ទ ស្រីលក្ខណ៍ បានឱ្យដឹងបន្ថែមថា៖ “ទោះមិនបានចំណូលឱ្យសមនឹងការហាត់រៀន ឬលះបង់ ប៉ុន្តែខ្ញុំនៅតែធ្វើ ព្រោះនេះជាក្ដីស្រលាញ់ ខ្លាចបាត់បង់ បង! សម្រាប់ពាក្យថាស្រលាញ់ គឺលះបង់ លះបង់ដើម្បីទ្រទ្រង់គ្រប់ទម្រង់សិល្បៈខ្មែរ មិនថាជំនាញឯកទេសរបស់ខ្ញុំ ឬជំនាញផ្សេងដែលខ្ញុំគ្រាន់ចូលរួមជួយទេ ដោយក្ដីស្រលាញ់ពីចិត្ត ទើបខ្ញុំហ៊ានលះបង់ហ្មង។ ខ្ញុំអត់រំពឹង ឬផ្ដោតលើថវិកាដែលខ្ញុំនឹងទទួលមកវិញទេ”។

គួរបញ្ជាក់ថា ប្រលោមលោក រឿង កុលាបប៉ៃលិន ជាស្នាដៃនិពន្ធរបស់លោក ញ៉ុក ថែម ក្នុងឆ្នាំ១៩៣៦ បង្ហាញពី ការតស៊ូ ភាពស្មោះត្រង់ ខ្លួនទីពឹងខ្លួន ដែលគឺជាវណ្ណកម្មមានប្រជាប្រិយភាពមិនចាញ់ រឿង ផ្កាស្រពោន របស់កវី នូ ហាច ឡើយ។​ ល្ខោននិយាយ រឿង កុលាបប៉ៃលិន នឹងសម្ដែងរយៈពេល ៣ថ្ងៃ នៅថ្ងៃទី១៩ ២០ ២១ ខែកក្ដដា ឆ្នាំ២០២៤ ចាប់ពីម៉ោង ៥:៤០នាទី ល្ងាច នៅសាលមហោស្រពខេមរវិទូ នៃរាជបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា (ចុះពីស្ពានអាកាសដីហុយ ប្រហែល ១០០ ម៉ែត្រ)។ តម្លៃសំបុត្រមាន ២៤ ០០០៛ និង ៤៤ ០០០៛ (៦$ និង ១១$)។ លោកអ្នកអាចចាប់ផ្ដើមទិញសំបុត្របានពីពេលនេះតទៅ តាមរយៈលីងTelegram https://t.me/+yEb-MVLt3g40YzY1

គួរឱ្យដឹងថា ល្ខោននិយាយ​មាន​លំហូរ​ចូលមក​ពី​ប្រទេស​បារាំង​នៅ​សម័យ​អាណានិគម​បារាំង​នៅ​ចន្លោះ​ ឆ្នាំ​១៩៤០ តាមរយៈ​ជនជាតិ​បារាំង​ម្នាក់ ដែលបាន​បង្រៀន​នៅក្នុង​សាលា​គរុកោសល្យ​របស់​គ្រូ​ ដើម្បី​ជួយ​សម្ដែង​រឿង​ខ្លី​​​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ប្រទេស​បារាំង។ បន្ទាប់មក​បន្តិច​ម្ដងៗ​ល្ខោននិយាយ​ក៏បាន​អភិវឌ្ឍទៅមុខ​ល្អប្រសើរ​ ទទួលការ​ចាប់អារម្មណ៍​ខ្លាំងពី​ប្រជាជន​នៅ​ក្នុងសម័យ​សង្គមរាស្ត្រនិយម​។ ល្ខោននិយាយ មានការ​អភិវឌ្ឍ​ជាខ្លាំង ​ដោយសារ​មាន​ព្រឹទ្ធាចារ្យ​ល្បី​ដូចជា ព្រឹ​ទ្ធា​ចា​រ្យ ហុង គឹម​ហាក់​ បានធ្វើការ​ជាខ្លាំង​ទៅលើ​ល្ខោននិយាយ​នេះ និង​ ព្របរមរតនកោដ្ឋ​ សីហនុ​ ជា​ប្រមុខ​ក៏បាន​គាំទ្រ​ល្ខោននិយាយ​នេះ​ខ្លាំង​ដែរ។

នៅក្នុង​សម័យ​សា​រណរដ្ឋ​កម្ពុជា ឆ្នាំ​១៩៨០ និង​ឆ្នាំ​១៩៨១ បានចាប់ផ្ដើម​ប្រមូល​អ្នកចេះដឹង​ផ្នែក​ល្ខោននិយាយ​នេះ មក​ជុំគ្នា​វិញ​ បន្ទាប់ពី​សម័យ​ខ្មែរក្រហម​បាន​ដួលរលំ ដោយ​ក្នុងពេលនោះ​មាន​គ្នា​តែ​ ៣​ទៅ​ ៤​នាក់​ប៉ុណ្ណោះ។ នៅ​ឆ្នាំ​១៩៨១ ក៏​ចាប់ផ្ដើម​បើក​សាលា​ថ្នាក់​ល្ខោននៅក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ឡើងវិញ​ ដោយ​ជ្រើសរើស​សិស្ស​ចូលរៀន ដែលមាន​លោកគ្រូ​ ហួត ស៊ីថន​ ជា​សិស្ស​ជំនាន់​ទី១ ​ក្នុង​សាលា​ល្ខោន​ប្រទេស​កម្ពុជា​​។​ ​ល្ខោននិយាយ នៅក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុ​ជាប​ច្ចុ​ប្ប​ន្ន មាន​សាលា​មធ្យម​វិចិត្រសិល្បៈ និង​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​វិចិត្រសិល្បៈ​ ទទួល​សិស្ស​រៀន​ជា​រៀងរាល់ឆ្នាំ ប៉ុន្តែមិនសូវមានសិស្សចូលសិក្សា ដែលជាហេតុនាំឱ្យខ្វះតួសម្ដែងល្ខោននិយាយជាខ្លាំង៕

អត្ថបទ៖ ច័ន្ទ វីរៈ

សូមចុចអានព័ត៌មានពាក់ព័ន្ធ៖ ប្រវត្តិជីវិតពិត៖ តួអង្គនាងនាគ ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ស៊ីហ្គេមកម្ពុជា លើកទី១

Helistar Cambodia - Helicopter Charter Services
Sokimex Investment Group

ចុច Like Facebook កម្ពុជាថ្មី

ព័ត៌មានជាតិ២១ ម៉ោង មុន

អាមេរិក ស្នើឱ្យសម្ដេចតេជោចែករំលែកបទពិសោធន៍ស្វែងរកសន្តិភាព ខណៈសង្រ្គាមកំពុងឆាបឆេះតំបន់នានាលើពិភពលោក

ព័ត៌មានអន្ដរជាតិ២២ ម៉ោង មុន

អ៊ុយក្រែន អះអាងថា ខ្លួនជាអ្នកសម្លាប់ប្រធាន កងកម្លាំងនុយក្លេអ៊ែររុស្ស៊ី

ព័ត៌មានជាតិ២១ ម៉ោង មុន

ជាថ្មីម្ដងទៀត! លោក ហ្សេលេនស្គី អញ្ជើញសម្ដេចតេជោ ធ្វើទស្សនកិច្ចនៅអ៊ុយក្រែន តែសម្តេចឆ្លើយថា រង់ចាំពេលសមស្របសិន

ព័ត៌មានអន្ដរជាតិ២១ ម៉ោង មុន

​មនុស្សជិត​១៣ម៉ឺនគ្រួសារ​​រងគ្រោះ​​ដោយ​ទឹកជំនន់​នៅថៃ​ ខណៈអ្នកស្លាប់​កើន​ដល់​៣៥​នាក់​

ព័ត៌មានអន្ដរជាតិ៤ ម៉ោង មុន

លោក Zelensky៖ រុស្ស៊ី​ដុត​មុខ​សាកសព​ទាហាន​កូរ៉េ​ខាង​ជើង ដើម្បី​លាក់​អត្តសញ្ញាណ (វីដេអូ)

Sokha Hotels

ព័ត៌មានពេញនិយម