Connect with us

ព័ត៌មានជាតិ

មន្ត្រីជំនាញ លើកឡើងកត្តាមួយចំនួន នាំឲ្យភាពយន្តខ្មែរផលិតពុំមានគុណភាពល្អ​ដូចភាពយន្តនាំចូលពីបរទេស

បានផុស

នៅ

ទោះបីជា​បច្ចុប្បន្ន​ស្ថានភាព​ឧស្សាហកម្ម​ភាពយន្ត​ខ្មែរ​ហាក់​មាន​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ តែ​បើ​ពិនិត្យ​លើ​ផលិតផល​ស្នាដៃ​ភាពយន្ត​ក្នុងស្រុក​ឃើញ​នៅ​មាន​ចំណុច​ខ្វះខាត​មួយ​ចំនួន បើ​ប្រៀបធៀប​នឹង​ភាពយន្ត​បរទេស​នាំចូល ពិសេស​លើ​បញ្ហា​គុណភាព​ភាពយន្ត។

សូមចុច Subscribe Channel Telegram កម្ពុជាថ្មី ដើម្បីទទួលបានព័ត៌មានថ្មីៗទាន់ចិត្ត

តើ​អ្វី​ដែល​ជា​មូលហេតុ​ចម្បង​ធ្វើ​ឲ្យ​ភាពយន្ត​ក្នុងស្រុក​ពុំ​អាច​ផលិត​បាន​ដោយ​មាន​គុណភាព​ល្អ​គ្រប់គ្រាន់​?

នៅ​ក្នុង​សិក្ខាសាលា​ស្តីពី “​ការ​លើក​កម្ពស់​គុណភាព​ភាពយន្ត​ក្នុងស្រុក ដើម្បី​ពង្រីក​ទីផ្សារ​ទៅ​ក្រៅ​ប្រទេស​”​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី ១៤ ធ្នូ លោក ប៉ុក បូរ​ក្ស ប្រធាន​នាយកដ្ឋាន​ភាពយន្ត និង​ផ្សព្វផ្សាយ​វប្បធម៌ បាន​ពន្យល់​ថា មាន​កត្តា​មួយ​ចំនួន​នាំ​ឲ្យ​ភាពយន្ត​ក្នុងស្រុក​ពុំ​អាច​ផលិត​បាន​ដោយ​មាន​គុណភាព​ល្អ​គ្រប់គ្រាន់​ដូច​ភាពយន្ត​នាំចូល​ពី​បរទេស​រួមមាន​កត្តា​ធនធានមនុស្ស កត្តា​សម្ភារៈ​បច្ចេកទេស កត្តា​ដើមទុន នៃ​ការ​ផលិត ការ​ប្រកួតប្រជែង​ពី​សំណាក់​ភាពយន្ត​បរទេស​ដែល​នាំចូល កត្តា​ទីផ្សារ​តូច​ចង្អៀត ព្រមទាំង​កត្តា​ទំនាក់ទំនង រដ្ឋបាល​ផ្ទៃក្នុង​មិន​ទាន់​មាន​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ គឺជា​ឧបសគ្គ​យ៉ាង​ចម្បង​ក្នុង​ការ​រារាំង​ដល់​ដំណើរការ​រីកចម្រើន នៃ​វិស័យ​ភាពយន្ត​កម្ពុជា។ លោក​បន្ត​ថា កត្តា​ទាំងនេះ បាន​ជះឥទ្ធិពល​យ៉ាង​ខ្លាំង​ដល់​គុណភាព​ភាពយន្ត​កម្ពុជា ដើម្បី​ឲ្យ​មាន​ឧត្ដមភាព​ប្រកួតប្រជែង​ជាមួយ​ភាពយន្ត​បរទេស និង​ពិសេស ដើម្បី​ឈាន​ជើង​ទៅកាន់​ទីផ្សារ​ភាពយន្ត​នៅ​ក្រៅ​ប្រទេស។

លោក​បាន​បន្ត​ទៀត​ថា ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ទាំងអស់​នេះ ទាមទារ​ឲ្យ​មាន​ការ​ចូលរួម​ពី​គ្រប់​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ ទាំង​ផ្នែក​ឯកជន ទាំង​ស្ថាប័នរដ្ឋ រួមគ្នា​ជជែក ពិភាក្សា ផ្លាស់ប្ដូរ​បទពិសោធន៍​ទៅវិញ​ទៅ​មក ដោយ​ស្មារតី​ឆន្ទៈ​ម្ចាស់ការ ជំរុញ​លើកកម្ពស់​គុណភាព​ភាពយន្ត​របស់​យើង។

យ៉ាងណាក៏ដោយ លោក​បាន​លើក​ឡើង​ថា បន្ទាប់​ពី​ឆ្លងកាត់​ដំណាក់កាល​ជំងឺ​កូវីដ-១៩ ដែល​ជា​ដំណាក់កាល​ដ៏​លំបាក ពោល​គឺ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០២២ និង ២០២៣ ចំនួន នៃ​ការ​ផលិត​ភាពយន្ត​របស់​ផលិតករ​ក្នុងស្រុក មាន​ការ​កើន​ឡើង​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់ ហើយ​មាន​ចំនួន​ប្រហាក់ប្រហែល​ទៅ​បរិមាណ​ផលិត​មុន​ដំណាក់កាល​កូវីដ​-១៩ គឺ​មាន​ចន្លោះ​ពី ២០ ទៅ ៣០ ស្នាដៃ ក្នុង ១ ឆ្នាំ ដើម្បី​ចាក់​បញ្ចាំង​តាម​បណ្តា​រោងភាពយន្ត។ ជាមួយ​គ្នា​នេះ ការ​ផលិត​ភាពយន្ត​ភាគ​សម្រាប់​ចាក់​បញ្ចាំង​តាម​ស្ថានីយ​ទូរទស្សន៍ ក៏​មាន​ចំនួន​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​ឆ្នាំ ២០១៩ គឺ​ប្រមាណ​ជាង ២,០០០ ភាគ ឬ​ស្មើ​នឹង ជាង ១៤០០ ម៉ោង។

លោក​បាន​បន្ថែម​ទៀត​ថា ចំណែក​ចំនួន​រោងភាពយន្ត ក៏​មាន​ការ​កើន​ឡើង​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់​ផង​ដែរ ដែល​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០២៣ នេះ រោងភាពយន្ត​មាន​ប្រមាណ ២៥ រោង នៅ​ទូទាំង​ប្រទេស និង​មាន​បន្ទប់​បញ្ចាំង ចំនួន ១១៤ បន្ទប់​បញ្ចាំង ឬ​ស្មើនឹង ១៨៩០០ កៅអី ជាមួយ​ចំនួន​អ្នកទស្សនា​ភាពយន្ត​នៅ​តាម​រោងភាពយន្ត​ស្ថិត​ក្នុង​ចំនួន​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​ជាង ៣ លាន។

លោក​បាន​បញ្ជាក់​ថា ទន្ទឹម​នឹង​ការ​កើន​ឡើង នៃ​ចំនួន​រោងភាពយន្ត ក៏ដូចជា​ចំនួន​ទស្សនិកជន យើង​ក៏​ពិនិត្យ​ឃើញ​មាន​កំណើន នៃ​ភាពយន្ត​បរទេស​នាំចូល​ជាច្រើន​ដែល​បាន​បកប្រែ​បញ្ចូល​សំឡេង​ជា​ភាសា​ខ្មែរ ហើយ​ចាក់​បញ្ចាំង​តាម​រោងភាពយន្ត​នានា មានការ​កើន​ឡើង​ផង​ដែរ។

លោក សោម សុគន្ធ រដ្ឋលេខាធិការ​ក្រសួង​វប្បធម៌ និង​វិចិត្រ​សិល្បៈ ក៏បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ដែរ​ថា ក្នុង​រយៈកាល​ជាង ៣ ទស្សវត្ស​ចុងក្រោយ​នេះ ឧស្សាហកម្ម​ភាពយន្ត​កម្ពុជា មាន​ការ​វិវត្តន៍​ប្រែប្រួល​ផ្លាស់ប្ដូរ​ជា​បន្តបន្ទាប់​ស្របតាម​ការ​វិវត្តន៍​របស់​សង្គម និង​បច្ចេកវិទ្យា តែ​អ្វី​ដែល​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់ គឺ វដ្ត នៃ​ការ​ចាប់​កំណើត និង​ការ​ដួល​រលំ នៃ​ឧស្សាហកម្ម​ភាពយន្ត​ក្នុង​ស្រុក​ជា​ច្រើនលើកច្រើនសា។

លោក​បាន​បន្ត​ទៀត​ថា «ជា​ការ​ពិត​ណាស់ យើង​មិន​អាច​ដាក់​ចេញ​នូវ​វិធានការ​ណាមួយ​ដែល​រារាំង​ដល់​ការ​បង្កើត​ថ្មី​ការ​បញ្ចេញ​នូវ​មតិយោបល់​តាមរយៈ​ការផលិត ឬ​ការ​ដាក់​វិធាន​ដើម្បី​ទប់ស្កាត់ រឹតត្បិត និង​ហាមឃាត់​ផលិតផល​ភាពយន្ត​បរទេស​មិន​ឲ្យ​នាំចូល​ដើម្បី​តែ​ការ​រស់រាន​របស់​ផលិតករ​ភាពយន្ត​ក្នុងស្រុក​បាន​នោះ​ទេ ព្រោះ​ការ​ធ្វើ​បែបនេះ នឹង​ប៉ះពាល់​ខ្លាំង​ទៅ​ដល់​ឧស្សាហកម្ម​ភាពយន្ត​ទាំងមូល ហើយក៏​ប៉ះពាល់​ដល់​ការអនុវត្ត​នានា​ក្នុង​ក្របខណ្ឌ នៃ​យន្តការ​របស់​អង្គការ​ពាណិជ្ជកម្ម​ពិភពលោក (WTO) ព្រមទាំង​ក្របខណ្ឌ​ផ្សេងៗ ទៀត ក្នុង​ទំនាក់ទំនង​ពាណិជ្ជកម្ម​អន្តរជាតិ​»។

លោក​បាន​ណែនាំ​ថា ដើម្បី​ទ្រទ្រង់​ឲ្យ​ឧស្សាហកម្ម​ភាពយន្ត​កម្ពុជា​មាន​ការ​វិវត្តន៍​រីកចម្រើន​ប្រកប​ដោយ​ថាមពល និង​មាន​និរន្តរភាព គប្បី​មាន​ការ​គិតគូរ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​លើ​គ្រប់​ទិដ្ឋភាព ព្រមទាំង​ការ​ចូលរួម​ពី​គ្រប់​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ រួមគ្នា​បន្ត ជំរុញ គាំពារ និង​លើកទឹកចិត្ត​បន្ថែម​ទៀត​ដល់​ផលិតករ និង​វិស័យ​ឯកជន​ផ្នែក​វិស័យ​ភាពយន្ត ទាំង​ការ​សម្របសម្រួល​លើ​បទដ្ឋាន​គតិយុត្តិ ការ​សម្រួល​លើ​ការ​ថត​តាម​ទីតាំង​សាធារណៈ​របស់​រដ្ឋ និង​ការ​អនុគ្រោះ​ព្យួរ​ទុក​ការ​អនុវត្ត​កាតព្វកិច្ច​ពន្ធដារ​ផ្សេងៗ ដោយ​ផ្តោត​ការ​យកចិត្ត​ទុកដាក់​ជា​សំខាន់​លើ​ការ​លើកកម្ពស់​គុណភាព នៃ​ការ​ផលិត​របស់​ផលិតករ​ភាពយន្ត​ក្នុងស្រុក ដើម្បី​ឧត្តមភាព នៃ​ការ​ប្រកួតប្រជែង និង​ពង្រីក​ទីផ្សារ​ភាពយន្ត​ទៅ​ក្រៅ​ប្រទេស៕

អត្ថបទ ៖ សំអឿន

Helistar Cambodia - Helicopter Charter Services
Sokimex Investment Group

ចុច Like Facebook កម្ពុជាថ្មី

ព័ត៌មានជាតិ៣៤ វិនាទី មុន

អ្នកនាំពាក្យ៖ ធម្មនុញ្ញវិជ្ជាជីវៈសារព័ត៌មានកំពុងត្រូវបានអនុវត្តយ៉ាងពេញលេញសម្រាប់ការងារ និងតម្រូវការប្រចាំថ្ងៃ

ព័ត៌មានអន្ដរជាតិ៧ នាទី មុន

​​វត្ត​ព្រះពុទ្ធសាសនា​នៅ​ថៃត្រូវ​គ្រូ​បរទេស​បង្រៀន​​​អង់គ្លេស​ ប្រែក្លាយ​ជា​​​ការ​បង្រៀន​ទ្រឹស្តីសាសនា​ផ្សេង​

ព័ត៌មានជាតិ៩ នាទី មុន

អភិបាល​រាជធានី​ចុះ​ពិនិត្យ​ទីតាំង​បាក់ស្រុត​ផ្លូវ​បេតុង​អប​ប្រឡាយ​ស្ទឹងមានជ័យ និង​ណែនាំ​ឱ្យ​ជួសជុល​ជាបន្ទាន់

សន្តិសុខសង្គម៦០ នាទី មុន

លោក សាំ ពិសិដ្ឋ៖ ការបាក់ស្រុតផ្លូវបេតុងនៅសង្កាត់ស្ទឹងមានជ័យទី២ ដោយសារទឹកហូរច្រោះខាងក្រោមផ្លូវ

នយោបាយ១ ម៉ោង មុន

ឯកឧត្តម ហ៊ុន ម៉ានី បើកសិក្ខាសាលាយុទ្ធសាស្រ្តខេត្តកំពង់ស្ពឺត្រៀមលក្ខណៈឆ្ពោះទៅកាន់ការបោះឆ្នោត

Sokha Hotels

ព័ត៌មានពេញនិយម