ព័ត៌មានជាតិ
ជនជាតិភាគតិចគ្រឹងខេត្តរតនគិរី រក្សាប្រពៃណីកំដរសព កាប់ក្របីថ្ងៃដំបូង ផឹកស្រាពាងទទួលភ្ញៀវ វាយគងទល់ភ្លឺ
ជនជាតិភាគតិចគ្រឹងនៅខេត្តរតនគិរី នៅតែប្រកាន់ភ្ជាប់ប្រពៃណីពីដូនតា គឺក្រោយមានសាច់ញាតិបងប្អូនស្លាប់មានរៀបចំធ្វើពិធីរួមទាំងការរៀបចំម្ហូបអាហារ ជាពិសេសការកាប់ក្របីកំដរសពសម្រាប់ទទួលភ្ញៀវដែលចូលរួម។
កាលពីថ្ងៃ ០៤ ខែ វិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០២៤ ស្ថិតនៅភូមិទៀមលើ ឃុំ កាចូន ស្រុក វើនសៃ ខេត្តរតនគិរី មានពលរដ្ឋជនជាតិគ្រឹងម្នាក់បានទទួលមរណភាព ដោយសារមានជំងឺរាំរ៉ៃដែលមិនអាចព្យាបាលជាសះស្បើយរហូតក៏ទទួលមរណភាព។
![](https://www.kampucheathmey.com/wp-content/uploads/2024/11/6145491953513513405-1024x1024.jpg)
ការស្លាប់របស់ស្រ្តីរូបនេះ ក៏មានរៀបចំសកម្មភាពធ្វើក្តាមឈូស មានការចូលរួមជួយពីបងប្អូនសាច់ញាតិនិងអ្នកភូមិយកគោយន្ត ដោយមានប្រុសៗពេញកម្លាំងទៅជាមួយទៅអារឈើក្នុងព្រៃ ដើម្បីធ្វើមឈូសដាក់សាកសពនៅថ្ងៃចុងបញ្ចប់។
នៅគេហដ្ឋានសពវិញ អ្នកភូមិទីជិតទីឆ្ងាយបានមកចូលរួមយ៉ាងច្រើន ដោយនាំមកជាមួយជាប់ខ្លួនមានអំបិល ប៊ីចេង ស្ករ អង្ករ ទៀន ធូក ស្រាពាង និងថវិកា រួចនាំរៀបចំដាំបាយ ស្លសម្លប្រហើរ សម្លម្សៅ ខ្ចប់បាយជាថង់ផ្លាស្ទិចជាកញ្ចប់ៗ ដួសសម្លដាក់ចានជ័រ ដែលឆ្អិនរួច ក្រាលតង់អង្គុយជាជួរៗ ចាប់ផ្តើមបរិភោគ រួចយប់ឡើងនាំកូនចៅប្តីប្រពន្ធ មានកន្ទេល មុងភួយ អង្រឹងមកដេកកំដរ រហូតដល់ចប់កម្មវិធីបុណ្យ។
![](https://www.kampucheathmey.com/wp-content/uploads/2024/11/6145491953513513396-1024x1024.jpg)
![](https://www.kampucheathmey.com/wp-content/uploads/2024/11/6145491953513513385-1024x1024.jpg)
![](https://www.kampucheathmey.com/wp-content/uploads/2024/11/6145491953513513395-1024x1024.jpg)
![](https://www.kampucheathmey.com/wp-content/uploads/2024/11/6145491953513513403-1024x1024.jpg)
រយៈពេលនៃកំដរសព គឺមានការកាប់ក្របីថ្ងៃដំបូងចំនួន ១ ក្បាល នៅវេលាថ្ងៃត្រង់ ថ្ងៃបន្តបន្ទាប់មានកាប់មាន់ ជ្រូក ផឹកស្រាពាង និងស្រាកំប៉ុងបន្ថែមទៀត ដើម្បីឲ្យម្ហូបហូរហៀរនៅកំដរបានយូរថ្ងៃ។ ពេលដែលមនុស្សមកច្រើនគ្នា ទើបគេហៅគ្នីគ្នាមកកាន់គងគ្រប់គ្នាជារង្វង់មូលជុំវិញកន្លែងចងក្របី រួចវាយគងជាចង្វាក់ភ្លេងតាំងពីដូនតាតាមប្រពៃណីរហូតដល់មេឃភ្លឺ ទើបឈប់សម្រាក ធ្វើដូច្នេះគ្រប់ពេលយប់ដែលកំដរ។
![](https://www.kampucheathmey.com/wp-content/uploads/2024/11/6145491953513513394-1024x1024.jpg)
![](https://www.kampucheathmey.com/wp-content/uploads/2024/11/6145491953513513397-1024x1024.jpg)
សាកសពដំកល់ទុក្ខចំនួន ៥ ថ្ងៃ ៥ យប់ បន្ទាប់ពីដាក់សាកសពក្នុងមឈូសឈើរួចទើបដង្ហែទៅកាន់ព្រៃខ្មោចអមជាមួយព្រះសង្ឃតែ ២ អង្គ ដែលសូត្រធម៌អភិធម្មសម្រាប់សព ហើយបញ្ចុះសពតែក្នុងបរិវេណព្រៃដែលអ្នកភូមិមុនៗបានកប់ប៉ុណ្ណោះ ដោយតាមប្រពៃណីមិនតម្រូវឲ្យកប់ខុសពីកន្លែងនេះឡើយ។
ផុតពីនោះរយៈពេលថ្ងៃ ៥ សាច់ញាតិសពធ្វើបាយម្ហូប បង្អែម ចំអាប គ្រឿងឧបភោគបរិភោគទៅសែនផ្នូរ ១ ខែម្តង ហើយពេលខ្លះថ្ងៃសីល ក៏យកចង្ហាន់ទៅប្រគេនព្រះសង្ឃនៅវត្តផងដែរ។ ការជូនបាយម្ហូបនេះមិនកំណត់ពេលវេលាថ្ងៃខែឆ្នាំ ទៅតាមកាលកូនចៅ ជាអ្នកកំណត់ត្រូវឈប់ជូនរួចធ្វើបុណ្យកាប់ក្របីផ្តាច់តែម្តង៕
អត្ថបទ៖ ខៀវ ចាប
![](https://kampucheathmey.com/wp-content/uploads/2020/12/1-01-2-01-1.png)
-
សន្តិសុខសង្គម៤ ថ្ងៃ ago
«ចែមុំបុកល្ហុង» សង្ស័យបង្កប់សេវាកម្មផ្លូវភេទ នគរបាលចុះបង្ក្រាបឃាត់ខ្លួនមនុស្ស១១នាក់
-
ជីវិតកម្សាន្ដ៧ ថ្ងៃ ago
ផ្ទុះការចាប់អារម្មណ៍នឹងយុវតីម្នាក់ សំឡេងពីរោះ ច្រៀងស្រដៀងនឹងរាជិនីសំឡេងសារិកាមាស ប៉ែន រ៉ន
-
សន្តិសុខសង្គម៦ ថ្ងៃ ago
អ្នកកាសែតម្នាក់ត្រូវឃាត់ខ្លួនក្រោយដោះមីនតោនដឹកយកទៅឱ្យប៉ូលិស
-
ព័ត៌មានជាតិ៤ ថ្ងៃ ago
ករណីលូ១តម្លៃ៤០ដុល្លា៖ អាជ្ញាធរ ថាមិនបានយកលុយពីពលរដ្ឋឡើយ គឺពលរដ្ឋជួលភាគីឯកជនឱ្យដាក់ខ្លួនឯង
-
ព័ត៌មានអន្ដរជាតិ៦ ថ្ងៃ ago
ធ្លាក់យន្តហោះនៅ អាឡាស្កា អ្នកជិះក្នុងនោះ ស្លាប់ទាំងអស់
-
ជីវិតកម្សាន្ដ១៧ ម៉ោង ago
G-Devith ៖ បុគ្គលដែលអាចហែកមេឃចេញបាន មានន័យថា អ្នកនោះអាចរួចពីសំណាញ់ច្បាប់ហើយ
-
ជីវិតកម្សាន្ដ៣ ថ្ងៃ ago
G-Devith ដាក់បណ្តឹងទៅ UNICEF នៅកម្ពុជា ដើម្បីលុបជាអចិន្ត្រៃយ៍គ្រប់គណនីហ្វេសប៊ុក ដែលប៉ះពាល់សិទ្ធិកុមារ តាមគ្រប់រូបភាព
-
ចរាចរណ៍៤ ថ្ងៃ ago
ផ្លូវ៦០ម៉ែត្រទៀត! រថយន្ដពាក់ស្លាកលេខរដ្ឋ បុករះរថយន្ដ២គ្រឿងកំពុងឈប់ចាំភ្លើងស្តុបរងការខូចខាត